Beauty by Boozt.com:

VELKOMMEN TIL ET UNIKT DANSK RETAIL TEATER

I shoppingcentret Ro’s Torv i Roskilde ligger en ny og unik butik, som allerede har givet genlyd i Europa. Beauty by Boozt.com er den skandinaviske online-shop Boozt.com´s første offline butiksunivers for kosmetik. Skabt med målsætningen om at give kunderne – som her altid betragtes og behandles som gæster – den ultimative shopping-oplevelse; i form af ikke mindst kvalitet og serviceniveau.

– Kosmetik er vores nyeste segment, og ofte har man lyst til at prøve og føle, før man køber. Derfor lancerede vi kosmetik sammen med en fysisk butik. Her skal de besøgende forkæles som de gæster, man får hjemme hos sig selv en lørdag aften. Gæsterne skal have en unik og anderledes oplevelse, som vil inspirere dem til at vende tilbage eller shoppe online. Vi vil genopfinde den fysiske detailhandel, og vi kalder selv butikken et retail theater, siger Christian Schreiber, Retail Director i Boozt Fashion.

Ansvaret for at planlægge, producere og opbygge kulissen til den ultimative butiksdrøm blev i begyndelsen af 2017 lagt i hænderne på 2LP, som også stod bag indretningen af Boozt.com`s første fysiske outlet-butik, Booztlet i Copenhagen Design Outlet, Taastrup.

– Vi valgte 2LP på grund af tillid og troværdighed, og fordi vi vidste, at de har erfaringen til at kunne producere og levere den kvalitet og de løsninger, som matchede vores ambitioner.

Kompetencer og erfaring

Med de færdige tegninger for indretningen skabte 2LP produktionsplan med realistisk elastik for hele opbygningsprojektet, og planen blev fulgt i hele processen. Som ansvarlig for produktionen af alt inventar bød 2LP desuden ind som konsulent i forhold til rådgivning for at få de valgte løsninger til at fungere optimalt.

– Vi har kontakterne til de rigtige leverandører af hvert produkt. Blandt andet var det en sjælden og spændende udfordring at arbejde i eksklusive materialer som massiv messing. Internt råder vi også over teknikere med kompetencer og erfaring i at løse opgaverne optimalt indenfor budgettet, siger Jacob Skotte, Sales Manager, 2LP.

En stor del af løsningerne i Boozt-butikken var aldrig lavet før. Derfor var sparring en vigtig del af processen.

– For os var det rart, at vi stort set 24-7 kunne komme i kontakt med 2LP, hvis der opstod tvivl eller udfordringer, siger Christian Schreiber.

Bobler i glasset

Som planlagt stod Beauty by Boozt.com klar til åbning i marts 2017. Her træder gæsterne ind i et eksklusivt univers af tæpper, gardiner, messingløsninger, nydesignede ”lagerreoler”, som trækker tråde til Boozt.coms´s oprindelige e-shopping univers, og lækkert loungemiljø. Med besøget i butikken hører altid et glas champagne – eller en kop kaffe – og alle produkter kan prøves i butikken, og gæsterne får altid testere med hjem.

– Vores medarbejdere er instrueret i at være værter i stedet for butiksassistenter. De har ansvaret for, at hver eneste gæst føler sig velkommen og har lyst til at udforske butikken fuldt ud. Hvis det falder naturligt, må et besøg gerne afsluttes med et kram.

Ud over atmosfære og feel good-miljø har 2LP også produceret vigtige funktionelle løsninger. Alle fuldt integrerede og skjulte:

– Vi ønsker ikke et synligt kasseapparat. Det er grimt. Vi ønsker kun smukke og æstetiske løsninger. Derfor kommer bonnen ud af inventaret, og personalet – eller værterne, som vi kalder dem – styrer alt fra mobile enheder. Med stort knowhow har 2LP også skabt løsninger, så alt it og lys er fuldt integreret, og tynde messingrør bærer vores store 32”-fladskærme, så de nærmest svæver elegant uden at vælte, siger Christian Schreiber.

International opmærksomhed

Den eksklusive butik har lige fra åbningen fået en overvældende modtagelse fra gæsterne. En række af Boozt.com´s internationale leverandører som Gucci-, Hugo Boss- og Chloe- dufte har med stor fornøjelse besøgt butikken og selv brugt den som unik europæisk reference.

Samtidig glæder Boozt.com sig over samarbejde med 2LP:

– Vi sætter stor pris på, at et ord et ord, når man samarbejder med 2LP. De følger selv op, og opstår der udfordringer, har man dem altid i ryggen. De står på mål for det, de leverer, og laver det om, hvis det ikke fungerer. Det giver en ekstrem ro over et projekt, siger Christian Schreiber.