Troværdig virksomhed med vokseværk

Siden 2LP blev etableret i 2011, er virksomheden vokset fra tre til 25 medarbejdere, og flyttede i 2016 til nye lokaler med masser af kontorer til de travle projektledere og teknikere.

I 2014 blev 2LP kåret til årets vækstiværksættere af Erhvervsrådet Herning & Ikast Brande, og 2LP er netop blevet tildelt den bedste AAA-kreditcertifikat. 2LP oplever en fortsat øget vækst, og derfor udvides organisationen løbende. Inden for det seneste års tid er der ansat 12 nye medarbejdere. Heriblandt Finn Stougaard som ny CEO, som skal videreføre og sikre, at organisationen følger med udviklingen, så væksten kan forsætte.

”2LP er en dynamisk virksomhed, som har nogle rigtig stærke værdier og ansvarsbevidsthed i forhold til projekter og kunder. En af forcerne er vores professionelle projektstyring, så den skal vi selvfølgelig investere i. Vi skal sikre, at vi har de dygtigste medarbejdere, der kan lede projekterne sikkert og hurtigt i mål. Vi har et stærkt team nu, og det skal der videreudvikles på. Derfor vil vi forsat have fokus på at investere i medarbejderne fremover,” påpeger Finn Stougaard og fortsætter:

”Vi har mange store kunder, som vi stort set har haft siden begyndelsen, og som hele tiden udvikler sig. Det er trofaste samarbejdspartnere, som også er vores ambassadører og bidrager til at drive forretningen fremad. Det kan vi kun gøre, fordi vi har fokus på at kunne matche kundens kompetencer, udvikling og behov”.

Udover at pleje den eksisterende kundekreds vil 2LP fremadrettet bevæge sig ind i andre brancher og udføre projekter for eksempelvis offentlige institutioner og hotelbranchen.

Et nytænkende setup

En af grundene til den rivende udvikling er 2LPs unikke setup.

2LPs kunder kan selv vælge designere, materialer og leverandører, så vi kan tilbyde unikke løsninger, der passer præcist til den enkelte kundes behov. Vi er med andre ord projektledere, som rådgiver om koncepter, løsninger og finder de absolut bedste virksomheder og producenter i branchen til at løse opgaven.

”Den succes, vi oplever, har noget at gøre med den måde, vi har lavet vores setup på, hvor vi ikke selv har nogen produktion. Det får vi udefra. Kernen i det hele er, at vi står med den tekniske viden og har vores teknikere og projektledere, som styrer og håndterer opgaverne,” fortæller vores Sales Manager Jacob Skotte og fortsætter: ”Teknikerne konstruerer og tegner samtidig med, at de sørger for, at produktet er holdbart og har det udtryk eller udseende, som det nu engang skal have”.

Derfor er det vigtigt, at vi arbejder tæt sammen med leverandører og har et bredt netværk af producenter inden for træ, metal, glas og akryl.

”Vi er et team, der har arbejdet med inventar i rigtig mange år, så vores gode netværk har også betydning for, at det lykkes os at vækste.

Kvalitet og sikker levering

Vores leverandører holder til rundt omkring i verden. Vi har samarbejdspartnere i eksempelvis Danmark, Tjekkiet, Polen og Kina. Andre gang får vi leverancer fra små og mellemstore virksomheder i Midt- og Vestjylland. Det vurderer vi fra sag til sag. Vi vælger den leverandør, der kan levere det helt rigtige produkt til kunden.

Fordelen ved de mindre leverandører, som ligger geografisk tæt på os, er, at vi lynhurtigt kan få leveret varerne. Mange gange arbejder vi under et stort tidspres, fordi en forretning skal stå klar inden for få måneder, og så er det vigtigt, at vi kan få varerne produceret i en fart.

”Der er ingen tvivl om, at vi gerne vil bruge de små virksomheder, der ligger tæt på os. De udstråler en særlig vilje, styrke og hastighed, og de er omstillingsparate, så vi kan få tingene til at lykkes hurtigt. I nogle af de virksomheder, hvor ejeren selv arbejder med på gulvet, kan der ske rigtig meget på kort tid,” fortæller Jacob Skotte.

Det er vigtigt for os, at aftaler bliver overholdt. Det gælder både opgaver for kunder og samarbejdet med leverandører.

Vi går meget op i at levere projekter til tiden, og at kvaliteten er i orden. Derfor udfører vi jævnligt kvalitetskontrol med de varer, vi får leveret, før vi tager ud og installerer dem hos kunden.

”Ofte er tidshorisonten meget kort, så når vi er ude på stedet, skal det hele bare spille. Derfor er det vigtigt, at produkterne er i orden, så vi ikke står med løse ender og spilder vigtig tid,” fortæller Jacob Skotte og fortsætter: ”Vores teknikere er ofte ude at kontrollere og tjekke op på kvalitet og funktionalitet, inden vi leverer”.